سیدیکو

سیدیکو

Sidico
سیدیکو

سیدیکو

Sidico

دانلود مقاله تیر ورق و طراحی آن


دانلود مقاله تیر ورق و طراحی آن

تیرورقهااعضای خمشی هستند که برای ساخت آنها از ترکیب مناسب ورقهای فولادی استفاده می شوددر مواردی که نیمرخهای نوردشده موجود قادر به تحمل بار

دانلود دانلود مقاله تیر ورق و طراحی آن

تیرورقها
طراحی تیر ورق
صنعت جوشکاری
لنگر خمشی
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 1184 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

مقدمه

تیرورقها،اعضای خمشی هستند که برای ساخت آنها از ترکیب مناسب ورقهای فولادی استفاده می شود.در مواردی که نیمرخهای نوردشده موجود قادر به تحمل بارهای وارده بر عضو خمشی نباشند،استفاده از تیرهای ساخته شده از ورق (تیرورقها)اجتناب ناپذیر خواهد بود.در صورتی که مقدار لنگر خمشی به اندازه ای باشد که نتوان توسط نیمرخ های نورد شده جوابگوی نیروها و لنگرهای خمشی وارده بود،بایستی از تیر ورق ها استفاده کرد.البته روش های دیگری نیز وجود دارد که زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند.ضمن رعایت اصول وضوابط طراحی این گونه تیرها با استفاده از ورق های فولادی می توان تیرهایی به عنوان اعضای خمشی طراحی واجرا کرد که علاوه بر دارا بودن عملکرد مناسب وبهینه در مقابل بارهای وارده،از نظراقتصادی نیز  در مقایسه با تیرهای دارای نیمرخهای نورد شده با صرفه تر باشند. تیرورق ها به عنوان اعضای اصلی در ساخت پلها و روگذرها با دهانه های نسبتا بزرگ،حمال های اصلی سازه های ساختمان های معمولی با دهانه های بزرگ و نیز قابهای سازه های صنعتی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

از سال 1950میلادی تا کنون با گسترش صنعت جوشکاری،استفاده از تیر ورق ها برای پوشش دهانه های بزرگ تر از15متر بیش از پیش مورد استقبال مهندسان وطراحان قرار گرفته است.عمده تیر ورقها متشکل از دو ورق بال و یک ورق جان است که به طرز مناسبی جهت تهیه یک مقطع به شکل Iبه یکدیگر جوش داده می شوند.استفاده از ورق های فولادی با تنش تسلیم متفاوت در مقطع و نیز در طول دهانه تیر این امکان را برای طراح فراهم می کند که مقاطعی با ظرفیت خمشی بالا در محل هایی از تیر که لنگر خمشی بزرگی را تجربه می کنند طرح نماید.

تیر ورقها را می توان به صورت دو سر ساده،سراسری بر روی چندین تکیه گاه ساده و نیز عضوی از یک قاب خمشی فولادی طراحی و اجرا کرد.معمولا مقاطع تیرورق ها در تیر های سراسری و نیز در قابهای صنعتی به صورت متغیر طراحی و اجرا می شوند تا باربری آن در مقابل لنگرهای خمشی بهینه گردد.اصولا تیر ورق های Iشکل برای تیر هایی با دهانه بین 20 تا50 متر دارای عملکرد مناسب و اقتصادی است.برای پوشش دهانه های بزرگ در پل ها و روگذرها،طراحان استفاده از سیستم های کابلی نظیر سیستم کابلی ایستا وسیستم کابلی معلق را ترجیه می دهند.استفاده از دال بتنی در تیر ورق ها به گونه ای که بتن دال بتواند همراه با تیر ورق عملکرد یکپارچه داشته باشد برای پوشش های دهانه بزرگ بسیار رایج بوده و موجب بهبود وافزایش تحمل باربری تیر ورق می شود. هر چند مقاطع تیر ورق ها می تواند به صورت قوطی،جعبه ای و نیز متشکل از بال با بیش از یک جان طراحی واجرا شوند،لیکن در این مقاله تمرکز اصلی بر روی تیر هایی با مقطع Iشکل خواهد بود.جهت اطلاع لازم به ذکر است که بزرگترین تیر ساخته شده از ورق برای پوشش یک پل سه دهانه با طول دهانه های کناری 75 متر و دهانه وسط 260 متر است که در کشور صربستان در شهر بلگراد ساخته شده است.این پل از دو تیر ورق با مقطع قوطی شکل که ارتفاع مقطع آن از 4.5 متر در وسط دهانه تا 9.6متر در تکیه گاهها تغییر می کند ساخته شده است.

...

فهرست

مقدمه.......................................................3

اصول و کلیات طراحی.........................................7

کمانش جانبی پیچشی در تیرورقها.......................9

کمانش موضعی بال فشاری..............................14

اتصال ورق تقویتی به جان و بال تیر ورق............17

ارتفاع بهینه تیر ورق......................................20

نکات ضروری برای طراحی تیر ورق ها................25

مسائل نمونه.................................................28

منابع و مآخذ..................................................35

 

دانلود دانلود مقاله تیر ورق و طراحی آن

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا


کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا

مدیریت دانش و چگونگی اداره و هدایت یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن است بنابراین، هدف مدیریت دستیابی به نتایج مطلوب در جهت تحقق بخشیدن به هدف های سازمان است

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا

کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا
طرح سیستم حقوق و دستمزد
طرح دریافت و پرداخت
دسته بندی گزارش کارآموزی و کارورزی
فرمت فایل doc
حجم فایل 196 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

بخش اول :

 

    مدیریت و وظایف آن  

1

بخش دوم :

 

    طرح حسابداری مالی

11

    طرح دریافت  و پرداخت

47

    آیین نامه تنخواه گردان

57

بخش سوم :

 

     طرح سیستم حقوق و دستمزد

69

     طرح مجوزهای مالی

86

 

 

بخش اول

 

مدیریت و وظایف آن

 
مقدمه:

- مدیریت دانش و چگونگی اداره و هدایت یک سازمان برای رسیدن به اهداف آن است. بنابراین، هدف مدیریت دستیابی به نتایج مطلوب در جهت تحقق بخشیدن به هدف های سازمان است.

- برای دست یابی به این هدف، مدیریت میبایست وظایف کلی زیر را انجام دهد:

  • برنامه ریزی
  • سازمان دهی
  • تصمیم گیری
  • ایجاد هماهنگی
  • کنترل

انجام وظایف بالا را تنها مسئولیتی که با سمت “ مدیر “ در سازمان فعالیت میکنند، بر عهده ندارند. در واقع این وظایف در سطوح مختلف سازمان به درجات وجود دارد و تقسیم می گردد.

 

نظام

نظام یا سیستم، مجموعه به هم پیوسته ای از اجزایی است که برای دستیابی به هدف یا هدف های مشترک و از پیش تعیین شده ای، با یکدیگر در ارتباط متقابل قرار دارند. این ارتباط به گونه ای است که کارکرد هر جزء بر کارکرد دیگر اجزا نظام تأثیر

گذاشته و در عین حال از آنها تأثیر می پذیرد.

بنابر این هر گونه انحرافی که در چگونگی کارکرد جزئی از یک نظام پیش آید، باعث میگردد که کل آن نظام در رسیدن به هدف پیش بینی شده، با دشواری روبرو شود.

 

هدف های هر نظام مالی

هر نظام مالی، به عنوان یک نظام اطلاعاتی، مجموعه ای است متشکل از نظام های فرعی دیگر که به منظور تحقق هدف های معینی، با یکدیگر متقابلاّ در ارتباط هستند و بدنه نطام مالی را تشکیل میدهند.

مهمترین این هدف ها عبارتند از:

  • o برنامه ریزی عملیات مالی
  • o اعمال کنترل های لازم
  • o برقراری نظام گزارش دهی در مورد عملیات مالی
  • o تسهیل آموزش کارکنان مالی ساز مان و ارتقا سطح دانش حرفه ای آن ها

 

هدف ها و ویژگی های نظام های مالی طراحی شده

هدف های نظلم های مالی طراحی شده به طور کلی همان هدفهای نظام مالی یاد شده در بند “3“ این نوشته می باشد که به منظور دستیابی به آن ویژگی های زیر در

 تهیه و طراحی نظام های مالی ملحوظ نظر بوده است:

  • o انطباق با وضعیت عینی و شرایط ویژه ژ مشخص شرکت، برای این منظور کوشش شده تا با شناخت دقیق واقعیت های موجود و محدودیت های آن، نظام های مالی به گونه ای تهیه شوندکه پاسخگوی نیاز های شرکت و رافع
    نارسایی های آن باشد.
  • o قابلیت انعطاف در برابر تغییرات احتمالی، در صورتی که اعمال تعدیلات و یا تغییرات جزیی در جایی از نظام ها ضرورت یابد، ساخت کلی آن انسجام خود را حفظ خواهد نمود.
  • o جامعیت از این نظر که کلیه فعالیت های مالی شرکت را در بر میگیرد. لازم به یاد آوری است که نظام های مالی در کلیات خود وظیفه جمع آوری و انعکاس کل عملیات مالی شرکت را بر عهده دارند. بنابر این نظام های مالی می بایست در بر گیرنده همه نظام های فرعی ای که به نوعی با عملیات مالی شرکت مرتبط، و بخشی از آمار و اطلاعات مالی هر شرکت در انها ایجاد و منعکس میگردد، باشند.
  • o سهولت فهم و سادگی اجرا، در تهیه و تدوین نظام های مالی توجه لازم نسبت به موارد زیر شده است:

اولا فهمیدن سیستم برای کارکنان آسان باشد، ثانیا اجرای سیستم به سادگی میسر گردد. به این سبب، از پیچیدگی های غیر ضروری در طرح مصرا پرهیز شده است.

مراحل انجام کار

- تهیه و طراحی نظام های مالی هر سازمانی مستلزم گذر از مراحل مختلفی است که در زیر برای آشنایی با اساسی ترین آنها به اختصار این مراحل توضیح داده میشود:

1(  اولین مرحله از فعالیت های شناخت، بررسی اولیه است. در این مرحله شناخت کلی وضعیت شرکت مورد نظر میباشد. در بررسی اولیه، اطلاعاتی در خصوص نوع شرکت و فعالیت های آن، میزان گستردگی فعالیت ها و حجم عملیات لازم. چگونگی نیروی انسانی، مشکلات و نارسایی های موجود و هدف های مدیریت گرد آوری میشود.

 

2(  شناخت :

- تهیه و طراحی نظام های مالی بدون شناخت کامل و دقیق وضعیت شرکت مقدور نیست. شناخت خود از دو مرحله جداگانه تشکیل می شود:

الف) شناخت اولیه: بررسی کلی فعالیت ها و عملیات شرکت را منظور نظر دارد،

ب) شناخت تفصیلی: که طی آن مشاور جزئیات تمامی فعالیت ها، روش های انجام کار، نحوه تقسیم وظایف و مسئولیت ها، چگونگی تخصیص نیروی انسانی و

نحوه ارتباط فعالیت ها با یکدیگر را مورد بررسی دقیق و مطالعه قرار می دهد.

- پس از تکمیل شناخت هر یک از موضوعات، نتایج بدست آمده با مسئولین مربوط در شرکت در میان گذاشته میشود.تا بدین وسیله از درستی اطلاعات گرد آوری شده اطمینان حاصل گردد، افزون بر این مشاوران مشکلاتی را که طی انجام عملیات شناخت با آنها روبرو شده اند با مسئولین شرکت مطرح میکنند تا بدین ترتیب، از بروز مشکلات مشابه احتمالی در مراحل بعدی عملیات پیشگیری شود.

 

3( تهیه و طراحی نظام های مالی:

- پس از انجام عملیات شناخت، اطلاعات گرد آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرند، مشاوران در ضمن تجزیه و تحلیل این اطلاعات، مشکلات و تنگناها، نارسایی ها و کمبود های نظام مالی موجود را مشخص نموده و درباره آن ها به بحث و تبادل نظر می پر دازند.

- کار طراحی نظام های مالی پس از مطالعات و بررسی های یاد شده و دستیابی به ره یافت های علمی، صورت میگیرد.

- مشاوران، مسئولین شرکت و مدیریت مالی شرکت را در جریان طرح های پیشنهادی قرار داده و از نظریات آن ها در خصوص طرح های مزبور مطلع می شوند. روشن است که مشاوران ضمن حفظ استقلال خود در تهیه و طراحی نظام ها، باید به میزان توان شرکت برای پذیرش و جذب طرح های ارائه شده و نیز بهره گیری از نظریات مثبت مسئولین شرکت توجه نمایند. به طور کلی در رودن کار طراحی نظام های مالی، مشاوران می بایست همواره هدف ها و ویژگی های آن را مد نظر داشته باشند.

- نظام های مالی پس از تهیه و طراحی و پس از مکتوب و نهایی شدن مجموعه ای را تشکیل می دهند که در اختیار شرکت قرار می گیرد.

 

4) اجرای نظام های مالی:

- پس از ارائه نظام های مالی به مسئولین شرکت، حساس ترین مرحله کار یعنی اجرای نظام ها آغاز می شود. هدف نهایی از طراحی نظام ها، اجرای آن ها است.

انجام موفقیت آمیز این مرحله، مؤید انطباق نظام های مالی ارائه شده با وضعیت عینی هر شرکت و کارآیی آن در پهنه عمل خواهد بود.

- برای اجرای نظام ها، لازم است تمهیداتی در نظر گرفته شود. در واقع ابتدا ضروری است امکانات مورد نیاز تهیه شود. همچنین نسبت به آماده سازی محیط اقدام گردد. برای نمونه موارد زیر را میتوان نام برد:

  • o ایجاد سازمان مناسب انجام کار
  • o تأمین و یا تکمیل نیروی انسانی
  • o تهیه و چاپ فرم ها، اعم از فرم ها و کارت ها
  • o پیشنهاد فراهم نمودن فضای لازم برای کارکنان 

- از دیگر اموری که جزو تدارکات اجرا محسوب می شود، حصول اطمینان از

بخش نامه مدیریت مبنی بر تغییر نظام های مالی و لازم الاجرا بودن نظام های جدید است.

- پس از انجام تدارکات بالا، بایستس مسئولین و کارکنان با طرح های مربوط به کار خود آشنا شده و از مزایای آن ها و ماهیت تغییرات بوجود آمده آگاهی یابند.

- با توجه به ارائه روش های نوین در نظام های مالی در واقع، پیاده کردن نظام های مالی جدید، در گرو آموزش کارکنان و ارتقاء سطح دانش فنی آن ها است ( که آموزش عمومی آن ها در ابتدای طراحی نظام های مالی انجام شد ) توجه بیشتر به امر آموزش هنگامی ضرورت می یابد که شرکت در استخدام پرسنل مجرب لازم دچار محدودیت باشد.

 

روش های اجرای نظام های مالی

- اجرای نظام های مالی به یکی از روش های زیر ممکن است:

 

1/ روش مرحله ای:

- در این روش، عملیات اجرا به چند مرحله یا فاز تقسیم میگردد، که عملیات هر مرحله بر اساس برنامه زمان بندی خاص به اجرا در می آید. در صورتی که دامنه عملیات گسترده و نظام های مالی جدید پیچیده باشند این روش برای اجرا به کار گرفه می شود.

2/ روش موازی ( همزمان ) :

- در این روش، با توجه به عدم اطمینان نسبت به کفایت تخصص کارکنان و نیز به منظور حصول اطمینان از قابلیت اجرای سیستم در حین پیاده کردن آن،
نظام های قدیم و جدید به طور همزمان مورد استفاده قرار می گیرند. بدین ترتیب، جایگزینی نظام جدید به جای نظام قدیم به تدریج و پس از آشنایی کارکنان مربوط با آن صورت می پذیرد.

 

3/ روش جایگزینی کلی نظام جدید:

در صورتی که دامنه عملیات گسترده نبوده و نظام های مالی جدید بالانسبه به سادگی قابل اجرا باشد و نیز سطح تخصص کارکنان شرکت تعویض کلی و یک جای سیستم را ممکن سازد، ار این روش استفاده می گردد.

در انتخاب روش اجرای نظام های مالی، مدیران بایستی با اتکا بر شناخت کامل خود از وضعیت شرکت (که بیانگر عواملی از قبیل فوریت اجرا، سطح تخصص کارکنان، خواست مدیریت و نیز گسترش دامنه عملیات است ) و نیز پیچیدگی نظام های مالی جدید، تصمیم گیری نمایند.

 با توجه به مطالب پیش گفته، روش جایگزینی برای پیاده کردن نظام های مالی طراحی شده دز شرکت خاک صحرا، مناسب تشخیص داده شده ( بخش حساب ها و صـدور اسناد روزنامه، با توجه به مجمـوعه عوامل یاد شده به صـورت مـوازی اجـرا

گردد).

پس از انجام مراحل مختلف اجرا، نظام های مالی جدید تا حدود زیادی مستقر می گردد. ولی معمولا حصول اطمینان از اجرای کامل نظام ها، مستلزم کنترل های بعدی طی یک دوره نظارت و مراقبت می باشد.

 

دانلود کارآموزی گزارش طراحی نظام های مالی شرکت خاک صحرا

دانلود پژوهش درس طراحی اجزا 2 (قسمت دوم-طراحی یاتاقان های لغزشی)


پژوهش درس طراحی اجزا 2 (قسمت دوم-طراحی یاتاقان های لغزشی)

در قسمت اول نوع موتور انتخاب شد و طراحی شفت انجام گرفتدر این پروژه به طراحی یاتاقان های لغزشی پرداخته شده است

دانلود پژوهش درس طراحی اجزا 2 (قسمت دوم-طراحی یاتاقان های لغزشی)

پژوهش طراحی اجزا
طراحی اجزا2
طراحی یاتاقان های لغزشی
آسانسور
شفت
موتور
دانشجویی
دسته بندی مکانیک
فرمت فایل docx
حجم فایل 846 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

در قسمت اول برای مجموعه مکانیکی انتخاب شده یعنی آسانسور با ظرفیت 8 نفر موتور مورد نیاز انتخاب و شفت مجموعه طراحی شد. در این قسمت با توجه به طراحی های انجام شده در قسمت اول یاتاقان های لغزشی مورد نیاز مجموعه طراحی گردیده است. 

در حالت کلی برای طراحی یاتاقان ها ابتدا تمام پارامترهای لازمه را باید فرض کرد و سپس با توجه به نمودارها و جداول موجود، مشخصه هایی را بدست آورد که این ها باید در معیار ترومپله صدق کنند...

تعداد صفحات با صفحه اول که شامل عنوان و نام است 8 صفحه می باشد.

فایلی که در اختیار دوستان قرار میگیرد با پسوند docx با قابلیت ویرایش میباشد همچنین نسخه pdf هم درفایل تحویلی ضمیمه شده است. 

دانلود پژوهش درس طراحی اجزا 2 (قسمت دوم-طراحی یاتاقان های لغزشی)

دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری


پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری
طراحی شبکه های حمل و نقل شهری
دسته بندی معماری
فرمت فایل ppt
حجم فایل 2686 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 85

پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

این فایل حاوی مطالعه طراحی شبکه های حمل و نقل شهری می باشد که با فرمت PowerPoint در 85 اسلاید در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است، در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

 

 

 

فهرست
معابر محلی
کوچه های فرعی
عرض خط
نحوۀ کنترل فعالیت های اصلی در معابر شهری
نمایش طبقه بندی عملکردی معابر شهری
هسته های شهری
نقش های مختلف معابر شهری
پارامترهای جریان ترافیک در طراحی
اصول اساسی جریان ترافیک
معیارهای اندازه گیری ترافیک
روش اول- روش ماکروسکوپی یا کلان نگر
روش دوم- روش میکروسکوپی یا خردنگر
حجم ترافیک
میانگین سالیانۀ ترافیک روزانه
میانگین ترافیک سالیانه روزهای هفته
میانگین ترافیک روزانه
میانگین ترافیک روزاهای کاری
ساعت اوج
تفاوت حجم و آهنگ جریان
نرخ جریان
فاکتور ساعت اوج یا ضریب
سرعت
چگالی یا دانسیته
ضریب اشغال
سرفاصلۀ زمانی و مکانی
پارامترهای اصلی جریان ترافیک
تعاریف مختلف سرعت
پارامترهای زمان سفر
کاربرد مطالعات تأخیر
مسافت

دانلود پاورپوینت طراحی شبکه های حمل و نقل شهری

دانلود طراحی سه بعدی مقرنس در 3D MAX


طراحی سه بعدی مقرنس در 3D MAX

مدل سازی مقرنس با استفاده از چند عکس از سوژه

دانلود طراحی سه بعدی مقرنس در 3D MAX

سه بعدی
مقرنس
مدل سازی
دسته بندی معماری
فرمت فایل pptx
حجم فایل 1340 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

با کمک این آموزش به راحتی می توانید مقرنس های متنوع را با استفاده از چند عکس از زوایای مختلف سوژه در تریدی مکس مدل کنید

دانلود طراحی سه بعدی مقرنس در 3D MAX