سیدیکو

سیدیکو

Sidico
سیدیکو

سیدیکو

Sidico

طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

هدف از این پایان نامه طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن (BSC) و رتبه بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات321
حجم623 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن و رتبه بندی آنها

 

 


 

هدف از این پژوهش طراحی مدل ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن  (BSC) و رتبه بندی آنها با استفاده از تکنیک TOPSIS بصورت جامع و کامل و با منابع جدید می باشد.

 

چکیده:
با توجه به تأثیر بسیار بالای صنعت بیمه بر رشد و توسعه اقتصادی کشورها، ارزیابی عملکرد در شرکت های بیمه ای از اهمیّت بسیار بالایی برخوردار می باشد و از آنجائیکه شرکت های بیمه از لحاظ ساختاری و نوع فعالیت بسیار گسترده می باشند لذا نیاز به کنترل و ارزیابی عملکرد در آنها مضاعف می گردد. از این رو ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقایسه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد شعب می باشد. امروزه مسأله اساسی جهت ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه و یا مؤسساتی که دارای بخش های متعدد و شعب فراوان می باشند، این است که تاکنون روش ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر در این خصوص ارائه نگردیده است؛ لذا این پژوهش بر آن است که با الهام گرفتن از مدل کارت امتیازی متوازن مدلی را برای ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه طراحی کرده و سپس به رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بپردازد. 

 

 

بدین منظور از طریق مطالعه اسنادی و مصاحبه با خبرگان، کارشناسان و مدیران صنعت بیمه، مؤثرترین شاخص های عملکردی شناسایی و به طور کلی در قالب یازده معیار و 48 شاخص در چهار حوزه مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری طبقه بندی گردیده است. سپس از طریق پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان و نیز استفاده از آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS به آزمون فرضیات تحقیق پرداخته شد. نتایج حاکی از آن بود که مدل کارت امتیازی متوازن و هر یک از ابعاد چهارگانه مدل در ارزیابی شعب بیمه کارآفرین از اهمیّت معناداری برخوردار می باشد و با استفاده از آزمون فریدمن مشخص گردید که ابعاد مدل کارت امتیازی متوازن در صنعت بیمه از اهمیّت یکسانی برخوردار می باشند. در نهایت نیز با استفاده از تکنیک TOPSIS به رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در شهرستان های کاشان، همدان و اصفهان در سال های 1389 و 1390 پرداخته شد.

 

 

 

واژگان کلیدی:
رتبه بندی
تکنیک TOPSIS
ارزیابی عملکرد
کارت امتیازی متوازن
شعب شرکت های بیمه

 

 

 

مقدمه :
سازمان های امروزی با افزایش روزافزون رقابت به علّت جهانی شدن تجارت، انفجار تکنولوژی و دانش سازمانی، خلق دانش و توانایی نوآوری با چالش های عدیده ای از جمله؛ منابع مالی محدود و در حال اتمام، افزایش انتظارات مشتریان و فشار برای شفافیت و پاسخگویی بیشتر، افزایش وظایف و فعالیت ها و هجوم راه حل های مدیریتی متفاوت برای بهبود وضعیت سازمان مواجه هستند. در چنین فضایی ارزیابی عملکرد بسیار پیچیده و دشوار می باشد. از این رو یکی از دغدغه های اساسی سازمان های امروزی دست یابی به شیوه ارزیابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف پذیر می باشد (طبری، 1387، ص 12). 

 

 

با ظهور عصر اطلاعات، ارزیابی عملکرد سازمان ها تنها با به کارگیری معیارهای مالی گذشته امکان پذیر نمی باشد و سازمان ها نیازمند ارزیابی در کلیه ابعاد مالی و غیرمالی خود می باشند. لذا ایجاد تحول در سیستم ارزیابی و بهره گیری از روش های ارزیابی عملکرد نوین اجتناب ناپذیر می باشد (صفری و مداح، 1382، ص 25).تاکنون ابزارهای مختلفی جهت پوشش به این خلأ ارائه شده است که مشهورترین آنها ابزاری با نام کارت امتیازی متوازن (BSC)  می باشد. روش ارزیابی عملکرد متوازن به عنوان یک سیستم ارزیابی عملکرد، علاوه بر ارزیابی مالی که متکی بر مقیاس های حسابداری سنتی می باشد، عملکرد سازمان را از کلیه ابعاد اعم از مالی و غیر مالی مورد ارزیابی قرار می دهد.

 

 

صنعت بیمه  از جمله صنایعی است که در اقتصاد جدید و تجارت داخلی و خارجی و نقش اساسی که در تولید ناخالص داخلی ایفا می کند، از اعتبار و اهمیّت بالایی برخوردار است. ارزیابی عملکرد شرکت های بیمه علاوه بر مشخص کردن جایگاه کلی بنگاه در صنعت و بازار و آگاهی دادن به ذینفعان، باعث افزایش رقابت و پویایی صنعت و توسعه جامعه می گردد (حاجیانی، 1389، ص 77).شیوه های ارزیابی عملکرد در صنعت بیمه شامل شیوه های مورد استفاده از سوی شرکت های بیمه در داخل سازمان جهت ارزیابی واحدها، شعب و نمایندگی های شرکت و شیوه هایی که از سوی عوامل بیرون سازمان اعمال می شود، می باشد. 

 

 

ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه با بررسی کیفیت و چگونگی عملکرد و مقاسیه آن ها گامی برای بهبود مستمر عملکرد این شعب می باشد، لذا تحقیق حاضر بر آن است که جهت ارزیابی عملکرد و رتبه بندی شعب شرکت های بیمه بر اساس عملکردشان به ارزیابی آنها بپردازد. بدین خاطر، جهت ارزیابی عملکرد شعب شرکت های بیمه پس از بررسی مدل های متنوع ارزیابی عملکرد، مدل ارزیابی عملکرد متوازن، به عنوان چارچوب تحقیق در نظر گرفته شد. در شروع کار تحقیق، شاخص های کلیدی عملکرد شناسایی و به تأیید نهایی از نظر مدیران، کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه رسانده شدند و بعد از آن اطلاعات مربوط به هر یک از شاخص ها جمع آوری گردید.

 

 

 

 در ادامه با استفاده از نظرات خبرگان  و کارشناسان از طریق وزن دهی به شاخص ها، درجه اهمیّت و اولویت هر یک از آنها تعیین و مدل پیشنهادی و کاربردی در راستای وصول به شاخص های مناسب برای رتبه بندی شعب شرکت های بیمه  ارائه گردید. در پایان جهت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه از تکنیک TOPSIS استفاده گردید. بنابراین فرآیند کلی تحقیق حاضر از 3 مرحلة مرور ادبیات، جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل اطلاعات تشکیل شده است که شامل؛ تعریف مسأله، بررسی مدل های ارزیابی عملکرد و انتخاب مدل ارزیابی عملکرد متوازن، استخراج شاخص های عملکردی، تأیید نهایی شاخص ها و جمع آوری اطلاعات، تعیین درجه اهمیّت معیارها و شاخص های عملکردی (اولویت بندی شاخص ها)، طراحی مدل مناسب ارزیابی عملکرد، در نهایت رتبه بندی شعب شرکت های بیمه ای (اجرای مدل) می باشد. لازم به ذکر است که مدل پیشنهادی با الهام گرفتن از مدل ارزیابی عملکرد متوازن، 48 شاخص در قالب 11 معیار  به تفکیک هر جنبه ارائه شده است. 

 

 

 

 

 


فهرست مطالب
چکیده.1


فصل اوّل: کلیات تحقیق
1-1-    مقدمه.3
1-2-    تعریف مسأله.6
1-3-    ضرورت تحقیق.8
1-4-    سؤالات تحقیق9
1-5-    فرضیات تحقیق.10
1-6-    اهداف تحقیق.10
1-7-    استفاده کنندگان از نتایج تحقیق11
1-8-    روش تحقیق.12
1-9-    قلمرو تحقیق12
1-9-1- قلمرو موضوعی12
1-9-2- قلمرو مکانی13
1-9-3- قلمرو زمانی13
1-10-    روش تجزیه و تحلیل داده ها 13
1-11-    محدودیت های تحقیق14
1-12-    سوابق موضوع14
1-13-    شرح واژگان کلیدی16

 

 

فصل دوم: ادبیات تحقیق
2-1- مروری بر صنعت بیمه19
2-1-1- مقدمه.19
2-1-2- تعریف بیمه20
2-1-2-1-تعریف بیمه از لحاظ لغوی20
2-1-2-2- تعریف بیمه از لحاظ قانون بیمه21
2-1-2-3- تعریف بیمه از لحاظ فنی21
2-1-2-4- تعریف بیمه از لحاظ مالی.21
2-1-2-5- تعریف بیمه در فرهنگستان ایران21
2-1-3- تارخچه بیمه22
2-1-3-1- تارخچه بیمه در جهان.22
2-1-3-2- تاریخچه بیمه در ایران.25
2-1-3-3- جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی.27
2-1-3-4- بیمه در جهان امروز28
2-1-4- انواع بیمه.29
2-1-4-1- بیمه های اجتماعی.29
2-1-4-2-  بیمه های بازرگانی.30
2-1-4-3- مقایسه بیمه های بازرگانی و اجتماعی.31
2-1-5- برخی از تعاریف و اصطلاحات بیمه ای31
2-2- مروری بر ارزیابی عملکرد33
2-2-1- مقدمه33
2-2-2-تاریخچه ارزیابی عملکرد34
2-2-2-1- تاریخچه ارزیابی عملکرد در جهان34
2-2-2-2- تاریخچه ارزیابی عملکرد در ایران.35
2-2-3- تعریف اندازه گیری36
2-2-4- دلایل اندازه گیری36
2-2-5- تعریف و مفهوم عملکرد36
2-2-6- انواع ارزیابی37
2-2-6-1-ارزیابی آینده نگر.37
2-2-6-2-ارزیابی گذشته نگر.37
2-2-7- مراحل ارزیابی.38
2-2-8- تعریف و مفهوم ارزیابی عملکرد.39
2-2-9- کارکردهای ارزیابی عملکرد40
2-2-10- دلایل ارزیابی عملکرد41
2-2-11- اهداف ارزیابی عملکرد42
2-2-12- ضرورت و اهمیّت ارزیابی عملکرد42
2-2-13- ابعاد ارزیابی عملکرد.43
2-2-14- فرآیند ارزیابی عملکرد45
2-2-15- شاخص ها و استانداردهای ارزیابی عملکرد.48
2-2-15-1-تعریف استاندارد48
2-2-15-2- تعریف شاخص48
2-2-15-3- انواع شاخص های عملکردی49
2-2-15-4- خصوصیات شاخص های عملکرد ایده آل.50
2-2-15-4-1- شاخص های مطلوب عملکرد از نظر پیتر دراکر.50
2-2-15-4-2- خصوصیات شاخص های عملکرد از نظر گلوبرسون.50
2-2-15-4-3- اصول شاخص های عملکرد از نظر ماسکل51
2-2-15-4-4- شاخص های عملکرد در مدل سینک و تاتل52
2-2-15-4-5- شاخص های عملکرد در مدل نتایج و تعیین کننده ها52
2-2-15-4-6- شاخص های عملکرد در مدل هرم عملکرد.53
2-2-16- مدیریت عملکرد54
2-2-16-1- تعریف مدیریت عملکرد.54
2-2-16-2- مزیّت های مدیریت عملکرد.55
2-2-16-3- پیش نیازهای مدیریت عملکرد56
2-2-16-4- حرکت از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد56
2-2-16-5- شرایط حرکت مؤثر از ارزیابی عملکرد به مدیریت عملکرد.56
2-2-16-6- تفاوت مدیریت عملکرد با ارزیابی عملکرد.57
2-2-17- دیدگاه های سنتی و نوین درباره ارزیابی عملکرد59
2-2-17-1- مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد.60
2-2-17-2- اشکالات سیستم های سنتی ارزیابی61
2-3- مدل های ارزیابی عملکرد61
2-3-1-الگوی مناسب برای ارزیابی عملکرد.62
2-3-2- ویژگی های یک سیستم  ارزیابی عملکرد مناسب62
2-3-3- انواع مدل های ارزیابی عملکرد.64
2-3-3-1- مدل های ارزیابی عملکرد مالی66
2-3-3-1-1- تاریخچه سیستم‎های ارزیابی مالی.66
2-3-3-1-2- تجزیه و تحلیل صورت های مالی.67
2-3-3-1-3- انواع نسبت‎های مالی.70
2-3-3-1-3-1- نسبت‎های نقدینگی70
2-3-3-1-3-2- نسبت‎های فعالیت (کارآیی)72
2-3-3-1-3-3- نسبت‎های ساختار سرمایه (توانایی پردراخت بدهی ها)76
2-3-3-1-3-4- نسبت‎های سودآوری78
2-3-3-1-5- نسبت‎های مالی مربوط به سرمایه‎گذاری سهامداران (ارزش بازار)81
2-3-3-1-4- نقاط قوت و ضعف نسبت‎های مالی84
2-3-3-2- مدل های ارزیابی بهره‎وری85
2-3-3-2-1- تاریخچه بهره‎وری.85
2-3-3-2-2- تعریف بهره‎وری86
2-3-3-2-3- انواع بهره‎وری86
2-3-3-2-4- سطوح بهره‎وری88
2-3-3-2-5- مراحل ایجاد معیارهای بهره‎وری88
2-3-3-2-6- مفهوم ارزش افزوده در بهره‎وری.90
2-3-3-2-7- شاخص‎های بهره‎وری ارزش افزوده90
2-3-3-2-8- روش سریع ارزیابی بهره‎وری.93
2-3-3-2-9- محدودیت‎های ارزیابی بهره‎وری شرکت‎ها95
2-3-3-3- مدل های اثربخشی سازمانی97
2-3-3-3-1- رویکرد نیل به هدف.97
2-3-3-3-2- رویکرد سیستمی97
2-3-3-3-3- رویکرد عوامل استراتژیک.98
2-3-3-3-4- رویکرد ارزش‎های رقابتی98 
2-3-3-3-5- محدودیت مدل‎های ارزیابی اثربخشی سازمانی.98
2-3-3-4- مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی.99
2-3-3-4-1- مدل جایزه اروپایی کیفیت (EQA).99
2-3-3-4-2- مدل جایزه ملی دمینگ.102
2-3- 3-4-3- مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج104
2-3-3-4-5- محدودیتهای مدل‎های ارزیابی تعالی سازمانی.106
2-4- مدل ارزیابی عملکرد متوازن107
2-4-1- مقدمه107
2-4-2- ابعاد مدل ارزیابی عملکرد متوازن.108
2-4-3- انواع شاخص ها در مدل ارزیابی عملکرد متوازن.110
2-4-4- دلایل استفاده از مدل ارزیابی عملکرد متوازن111
2-4-5- کاربردهای ارزیابی عملکرد متوازن113
2-4-6- گام های پیاده سازی و توسعه مدل ارزیابی عملکرد متوازن115
2-4-7- سیر تکاملى مدل ارزیابی عملکرد متوازن118
2-4-8- مزایای مدل ارزیابی عملکرد متوازن123
2-4-9- محدودیت های مدل ارزیابی عملکرد متوازن124
2-5- مروری بر رتبه بندی در صنعت بیمه.124
2-5-1- مقدمه.125
2-5-2- تعریف رتبه بندی125
2-5-3- منظور از رتبه بندی در صنعت بیمه.125
2-5-4- تفاوت مفهوم رتبه بندی با رده بندی.126
2-5-5- دلایل و ضرورت رتبه بندی در صنعت بیمه ایران126
2-5-6- اهداف رتبه بندی شرکت های بیمه128
2-5-7- مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه.128
2-5-8- چالش ها و محدودیت های رتبه بندی شرکت های بیمه در ایران129
2-5-9- مشکلات اجرایی رتبه بندی مؤسسات بیمه در ایران133
2-5-10- متدولوژی (روش شناسی) رتبه بندی شرکت های بیمه133
2-5-11- طبقات روش شناسی رتبه بندی.134
2-5-12- مهم ترین فاکتور های مؤثر در تعیین نوع متدولوژی رتبه بندی135
2-6- مطالعات تجربی ارزیابی عملکرد بیمه135
2-6-1- جمع بندی ادبیات تحقیق.149
2-7- مدل پیشنهادی تحقیق.152
2-7-1- مدل کلان (مفهومی)152
2-7-2- مدل خرد (عملیاتی)153

 

فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه156
3-2- روش شناسی تحقیق.157
3-3- جامعه آماری159
3-4- نمونه و روش نمونه گیری159
3-5- ابزار تحقیق161
3-6- روایی و پایایی ابزار اندازه گیری.162
3-6-1- روایی ابزار اندازه گیری.162
3-6-2- پایایی (قابلیت اعتماد) ابزار اندازه گیری.163
3-7- تکنیک های تجزیه و تحلیل داده ها165
3-7-1- تکنیک رتبه بندی TOPSIS166
3-7-2- مراحل TOPSIS167

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- مقدمه170
4-2- آمـار توصیـفی (تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها)171
4-2-1- بررسی و توصیف اطلاعات مربوط به ویژگی های عمومی پاسخ دهندگان.171
4-2-1-1- عنوان شغلی.172
4-2-1-2- میزان تحصیلات.173
4-2-1-3- سنوات خدمت در صنعت بیمه174
4-2-1-4- سابقه مدیریت در صنعت بیمه175
4-2-2- تجزیه و تحلیل توصیفی شاخص ها175
4-2-2-1- میزان اهمیّت شاخص های بعد مالی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه.176
4-2-2-1-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد181
4-2-2-2- میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه182
4-2-2-2-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مشتری در ارزیابی عملکرد187
4-2-2-3- میزان اهمیّت شاخص های بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد شعب بیمه.189
4-2-2-3-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد.198
4-2-2-4- میزان اهمیّت شاخص های بعد رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد شعب بیمه.200
4-2-2-4-1- توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد.205
4-3- آمار استنباطی.206
4-3-1- بررسی فرض نرمال بودن شاخص ها.206
4-3- 2- آزمون فرضیات تحقیق.207
4-3-2-1- فرضیه اصلی اوّل.207
4-3-2-1-1- فرضیه فرعی اوّل.207
4-3-2-1-2- فرضیه فرعی دوّم.210
4-3-2-1-3- فرضیه فرعی سوّم212
4-3-2-1-4- فرضیه فرعی چهارم217
4-3-2-2- فرضیه اصلی دوّم219
4-3-3- بررسی عوامل دموگرافیک بر روی پاسخ افراد.220
4-3-3-1- عنوان شغلی در صنعت بیمه220
4-3-3-2- میزان تحصیلات.221
4-3-3-3- سنوات خدمت در صنعت بیمه.221
4-3-3-4- سابقه مدیریت در صنعت بیمه.222
4-3-4- آزمون کفایت نمونه.223
4-3-5- اجرای تکنیک رتبه بندی TOPSIS.224

 

 

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- مقدمه: 230
5-2- فرآیند تحقیق230
5-3- نتایج حاصل از تحلیل فرضیه ها231
5-3-1- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی اوّل231
5-3-1-1- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی اوّل232
5-3-1-2- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی دوّم232
5-3-1-3- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی سوّم.233
5-3-1-4- نتیجه حاصل از فرضیه فرعی چهارم.234
5-3-2- نتیجه حاصل از فرضیه اصلی دوّم235
5-4- یافته های جانبی تحقیق. 236
5-5- نتایج حاصل از رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین237
5-6- محدودیّت های تحقیق238
5-7- پیشنهادهای اجرایی.238
5-8- پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی.240

 

 

 

فهرست جداول
جدول (1-1) مراحل کلی تحقیق.5
جدول (2-1) مقایسه معیارهای سنتی و نوین ارزیابی عملکرد60
جدول (2-2) معیارهای مدل اروپایی کیفیت .101
جدول (2-3) معیارهای اساسی و زیر معیارهای مدل جایزه ملی مالکوم بالدریج .105
جدول (2-4) جمع بندی و مقایسة شاخص های تحقیق.150
جدول (2-5) مدل خرد تحقیق. 153
جدول(3-1) ضرایب آلفای کرونباخ.165
جدول (4-1) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی.172
جدول (4-2) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات173
جدول (4-3) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت174
جدول (4-4) توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت175
جدول (4-5) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مالی176
جدول (4-6) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مالی.176
جدول (4-7) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مالی177
جدول (4-8) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مالی.177
جدول (4-9) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مالی178
جدول (4-10) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مالی.178
جدول (4-11) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مالی179
جدول (4-12) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مالی179
جدول (4-13) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مالی.180
جدول (4-14) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های مالی در ارزیابی عملکرد181
جدول (4-15) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد مشتری.182
جدول (4- 16) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد مشتری.182
جدول (4-17) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد مشتری.183
جدول (4-18) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد مشتری183
 جدول (4-19) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد مشتری184
جدول (4-20) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد مشتری184
جدول (4-21) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد مشتری185
جدول (4-22) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد مشتری.185
جدول (4- 23) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد مشتری186
جدول (4-24) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد مشتری.186
جدول (4-25) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد مشتری.187
جدول (4- 26) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های بعد مشتری در ارزیابی عملکرد188
جدول (4- 27) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد فرآیندهای داخلی.189
جدول (4- 28) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد فرآیندهای داخلی.189
جدول (4- 29) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد فرآیندهای داخلی.190
جدول (4- 30) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد فرآیندهای داخلی190
جدول (4- 31) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد فرآیندهای داخلی191
جدول (4- 32) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد فرآیندهای داخلی191
جدول (4-33) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد فرآیندهای داخلی.192
جدول (4- 34) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد فرآیندهای داخلی192
جدول (4- 35) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد فرآیندهای داخلی.193
جدول (4-36) توزیع فراوانی شاخص دهم در بعد فرآیندهای داخلی.193
جدول (4- 37) توزیع فراوانی شاخص یازدهم در بعد فرآیندهای داخلی.194
جدول (4- 38) توزیع فراوانی شاخص دوازدهم در بعد فرآیندهای داخلی194
جدول (4-39) توزیع فراوانی شاخص سیزدهم در بعد فرآیندهای داخلی195
جدول (4- 40) توزیع فراوانی شاخص چهاردهم در بعد فرآیندهای داخلی.195
جدول (4-41) توزیع فراوانی شاخص پانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی.196
جدول (4- 42) توزیع فراوانی شاخص شانزدهم در بعد فرآیندهای داخلی196
جدول (4- 43) توزیع فراوانی شاخص هفدهم در بعد فرآیندهای داخلی197
جدول (4- 44) توزیع فراوانی شاخص هجدهم در بعد فرآیندهای داخلی.197
جدول (4- 45) توزیع فراوانی شاخص نوزدهم در بعد فرآیندهای داخلی198
جدول (4- 46) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص بعد فرآیندهای داخلی در ارزیابی عملکرد.199
جدول (4-47) توزیع فراوانی شاخص اول در بعد رشد و یادگیری.200
جدول (4-48) توزیع فراوانی شاخص دوم در بعد رشد و یادگیری201
جدول (4-49) توزیع فراوانی شاخص سوم در بعد رشد و یادگیری.201
جدول (4-50) توزیع فراوانی شاخص چهارم در بعد رشد و یادگیری.202
جدول (4-51) توزیع فراوانی شاخص پنجم در بعد رشد و یادگیری.202
جدول (4-52) توزیع فراوانی شاخص ششم در بعد رشد و یادگیری.203
جدول (4-53) توزیع فراوانی شاخص هفتم در بعد رشد و یادگیری.203
جدول (4-54) توزیع فراوانی شاخص هشتم در بعد رشد و یادگیری204
جدول (4-55) توزیع فراوانی شاخص نهم در بعد رشد و یادگیری204
جدول (4-56) توصیف آماری میزان اهمیّت شاخص های رشد و یادگیری در ارزیابی عملکرد205
جدول(4- 57) نتایج آزمون کولوموگرف اسمیرنوف برای تعیین نرمال بودن شاخص ها206
جدول (4-58) نتایج آزمون t برای شاخص کلی تحقیق207
جدول (4-59) نتایج آزمون t برای بعد مالی208
جدول (4-60) نتایج «آزمون فریدمن» بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت درشاخص های بعد مالی209 
جدول (4-61) رتبه شاخص های بعد مالی به ترتیب اهمیت209
جدول (4-62) نتایج آزمون t برای بعد مشتری.210
جدول (4-63) نتایج«آزمون فریدمن»بمنظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد مشتری211
جدول (4-64) رتبه شاخص های بعد مشتری به ترتیب اهمیت212
جدول (4-65) نتایج آزمون t برای بعد فرآیند های داخلی.213
جدول (4-66) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد فرآیندهای داخلی.214
جدول (4-67) رتبه شاخص های بعد فرآیندهای داخلی به ترتیب اهمیت.216
جدول (4-68) نتایج آزمون t برای بعد رشد و یاد گیری.217
 جدول (4-69) نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در شاخص های بعد رشد و یادگیری218
جدول (4-70) رتبه شاخص های بعد رشد و یادگیری به ترتیب اهمیت.219
جدول (4-71)  نتایج «آزمون فریدمن» به منظور وجود یا عدم وجود تفاوت در ابعاد چهارگانه219
جدول (4-72)  نتایج آزمون کروسکال والیس جهت بررسی تأثیر عنوان شغلی بر پاسخ افراد220
جدول (4-73)  نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر میزان تحصیلات بر پاسخ افراد221
جدول (4-74) نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سنوات خدمت بر پاسخ افراد.221
جدول (4-75)  نتایج آزمون کروسکال- والیس جهت بررسی تأثیر سابقه مدیریت بر پاسخ افراد222
جدول (4-76)  بررسی کفایت اطلاعات نمونه223
جدول (4-77) گزینه های رتبه بندی.224
جدول (4-78) معیارهای رتبه بندی.225
جدول (4-79) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال 1389226
جدول (4-80) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال 1390227
جدول (4-81) نتایج رتبه بندی شعب بیمه کارآفرین در سال1389 و 1390227
جدول (5-1) نتایج رتبه شعب در سال های 1389 و 1390237

 

 

 

 

فهرست نمودارها
نمودار (4-1) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس عنوان شغلی172
نمودار (4-2) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس میزان تحصیلات.173
نمودار (4-3) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سنوات خدمت.174
نمودار (4-4) اطلاعات پاسخ دهندگان بر اساس سابقه مدیریت.175

 

 

 


فهرست شکل ها
شکل(2-1) تقسیم بندی انواع بیمه های بازرگانی30
شکل(2-2) چهارچوب مدل اروپایی کیفیت100
شکل(2-3) معیارهای مدل دمینگ.103
شکل(2-4) مدل  جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج.105
شکل (2-5) مدل داده-ستاده.111
شکل (2-6) مدل کلان تحقیق.152

 


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

کاربرد شبکه‌های عصبی در طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک سامان (328 صفحه)

کاربرد شبکه‌های عصبی در طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک سامان (328 صفحه)

بانکها به منظور آگاهی از نیازمندیهای مشتریان خود، در اعطای تسهیلات اعتباری باید به شناسایی ویژگیهای آنها بپردازند این امر از طریق اعتبارسنجی، منجر به کاهش ریسکهای بانکی از جمله ریسک اعتباری میشود


مشخصات فایل
تعداد صفحات188
حجم4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

کاربرد شبکه‌های عصبی در طراحی مدل رتبه بندی اعتباری مشتریان بانک سامان

(نسخه آپدیت شده با 328 صفحه)
 
کل صفحات:188 صفحه اولیه + 140 صفحه آپدیت
 
ششمین آپدیت نیز اضافه شد!
 
*آپدیت:مقالات زیر در قالب 140 صفحه بصورت رایگان ضمیمه شده اند:)
  1. رﺗﺒﻪ ﺑﻨﺪی اﻋﺘﺒﺎری ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن

  2. رتبه بندی اعتباری مشتریان حقوقی بانک پارسیان

  3. مدیریت ریسک اعتباری مشتریان حقوقی در بانک تجارت

  4. رتبه‌بندی اعتباری مشتریان بانک با‌ استفاده از شبکه عصبی

  5. مدل ریسک اعتباری و رتبه بندی مشتریان حقـوقی بانک کشاورزی

  6. کاربرد سیستم های استدلال عصبی - فازی در رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکها

 
 
چکیده 
بانکها به منظور آگاهی از نیازمندیهای مشتریان خود، در اعطای تسهیلات اعتباری باید به شناسایی ویژگیهای آنها بپردازند. این امر از طریق اعتبارسنجی، منجر به کاهش ریسکهای بانکی از جمله ریسک اعتباری میشود (توماس 2006،3 ).بازار اعتبارات مصرفی در ایران با تشکیل بانکهای خصوصی رونق یافته است. فعالیت اصلی در این بازار اعطای تسهیلات مصرفی به متقاضیان بوده و این امر نیاز به اعتبار سنجی متقاضیان تسهیلات جهت کاهش ریسک اعتباری دارد. 
 
امروزه سیستمهای هوشمند کاربردهای فراوانی در امور مختلف بانکی و مالی پیدا کرده‌اند. بررسی و تصویب اعتبارات یکی از کاربردهای شبکه عصبی است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مناسب بررسی رفتار اعتباری مشتریان تسهیلات مصرفی وام مضاربه با استفاده از شبکه های عصبی جهت رتبه بندی اعتباری شکل گرفته است. به دنبال این هدف ابتدا عوامل مهم تاثیر گذار بر رفتار اعتباری مشتریان شناسایی گردید و سپس مشتریان به سه دسته خوش حساب، بد حساب وسر رسید گذشته تقسیم شدند. در مرحله بعد مدلهای شبکه عصبی پس از طراحی؛ با داده‌های آموزشی؛ آموزش داده شده و سپس با داده‌های آزمایشی مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که رفتار اعتباری مشتریان با استفاده از مدلهای رتبه بندی شبکه‌های عصبی قابل پیش بینی است. 
 
 
کلمات کلیدی:

تسهیلات 

شبکه عصبی

رتبه بندی اعتباری

 
 
 
مقدمه:
 اعتباری سنجی به عملی اطلاق میشود که در آن اعتبار مشتریان حقیقی و حقوقی مؤسسات مالی اعتباری و بانکها با توجه به اطلاعات دریافتی از آنها اندازه گیری شده و امکان شناخت بیشتر را نسبت به وضعیت و توان مالی افراد جهت بازپرداخت تسهیلات دریافتی و دریافت خدمات بیشتر فراهم میکند. بر اساس این روش، ریسک اعتباری افراد اندازه گیری شده و افراد و مشتریان بر اساس ریسک اعتباری خود طبقه بندی و امتیاز دهی می شوند.(خداوردی، 1388)
 
مؤسسات اعتباری و بانکها به دو دلیل به وجود سیستمی برای رتبه بندی اعتباری مشتریان خود نیازمندند. سیستم رتبه بندی اعتباری مشتریان این امکان را برای بانک ها و مؤسسات اعتباری فراهم می کند که با اتکا به چنین سیستمی و بر اساس نرخها ی تکلیفی موجود، ریسک پرتفوی اعتباری خود را تا حد ممکن کاهش داده و از بین متقاضیان دریافت تسهیلات، معتبرترین و کم ریسک ترین مشتریان را گزینش نمایند. در مؤسسات اعتباری که امکان تعیین نرخ تسهیلات بر اساس ریسک و درجه اعتباری مشتریان می باشد، سیستم رتبه بندی اعتباری میتواند این گونه سازمانها را در طراحی پرتفوی اعتباری خود بر اساس رعایت اصل تنوع یاری دهد.
 
 
 
فهرست مطالب 
فصل اول 
کلیات تحقیق 1
مقدمه 2
1-1 بیان مسأله 4
1-2 سوال‌های تحقیق 7
1-3 اهمیت و ضرورت موضوع تحقیق 7
1-4 اهداف تحقیق 8
1-5 فرضیات تحقیق 9
1-6 چارچوب نظری تحقیق 10
1-7 متغیرهای پژوهشی 12
1-8 سابقه و ضرورت انجام تحقیق (پیشینه تحقیق) 13
1-9 کاربردهای تحقیق 15
1-10 نوع روش تحقیق 16
1-11 محدوده تحقیق 16
1-12 روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه 17
1-13 ابزار گردآوری اطلاعات 18
1-14 محدودیت‌های تحقیق 18
1-15 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 19
1-16 برخی تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات 19
 
فصل دوم 22
ادبیات تحقیق 23
مقدمه 24
بخش اول 25
آشنایی با بانک سامان و انواع تسهیلات 25
آشنایی با بانک سامان 26
چارت خدمات بانک سامان 29
انواع سپرده‌های سرمایه گذاری 29
سپرده کوتاه مدت 29
سپرده کوتاه مدت ویژه 30
سپرده بلند مدت 30
سپرده اندوخته 31
سپرده ارزی 32
تسهیلات حقوقی 32
ابزارهای اعتباری 33
انواع ابزارهای اعتباری 33
ضوابط و معیارهای اساسی اعطای تسهیلات 34
1- قابلیت اعتماد و اطمینان 37
2- قابلیت و صلاحیت فنی 39
3- ظرفیت مالی و کشش اعتباری 40
4- وثیقه (تامین) 42
بخش دوم 47
مبانی نظری رتبه بندی اعتبار 47
مقدمه 48
2-1 مروری بر تاریخچه رتبه بندی اعتبار 50
2-2 رتبه بندی اعتبار 52
فرآیند تصمیم گیری اعطای تسهیلات 53
3-2 سیستم‌های رتبه بندی اعتبار 58
4-2 مدل‌های رتبه بندی اعتباری 59
5-2 مزایا و محدودیت‌های مدل رتبه بندی اعتبار 60
- محدودیت‌ها 60
بخش سوم 62
مبانی نظری شبکه عصبی 62
مقدمه 63
3-1 هوش مصنوعی 65
3-2 مروری بر تاریخچه شبکه عصبی 67
3-3 شبکه‌های عصبی مصنوعی 70
3-4 اساس بیولوژیکی شبکه عصبی 75
3-5 مقایسه بین شبکه‌های عصبی مصنوعی و بیولوژیکی 79
3-6 مدل ریاضی نرون 80
3-7 ویژگی‌ها و خصوصیات شبکه‌های عصبی مصنوعی 82
3-7-1 قابلیت یادگیری 82
3-7-2 پردازش اطلاعات به صورت متنی 83
3-7-3 قابلیت تعمیم 83
3-7-4 پردازش موازی 84
3-7-5 مقاوم بودن 84
3-8  مشخصه‌های یک شبکه عصبی 84
3-8-1 مدل‌های محاسباتی 85
3-8-2 قواعد یادگیری 88
3-8-3 معماری شبکه 90
3-9 عملکرد شبکه‌های عصبی مصنوعی 101
3-10 محدودیت‌های شبکه عصبی 103
3-11 کاربرد شبکه‌های عصبی در مدیریت 104
بخش چهارم 110
خلاصه مقاله‌ها 110
بخش پنجم 124
نتیجه گیری 124
 
فصل سوم 129
روش شناسی تحقیق 129
3-1 مقدمه 130
3-2 روش تحقیق 131
3-3 جامعه آماری 132
3-4 نمونه آماری 132
3-5 فرضیات تحقیق 133
3-6 محدوده تحقیق 135
3-7 جمع آوری داده‌ها 136
3-8 تعیین حجم نمونه 137
3-9 ابزار گردآوری داده‌ها 138
3-10 روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 138
3-11 فرآیند تحقیق 141
 
فصل چهارم 153
یافته‌های تحقیق 153
4-1 مقدمه 154
4-4-1 آماده سازی داده‌های ورودی جهت رتبه سنجی مشتریان با کمک شبکه عصبی آماده سازی داده‌ها 154
معماری شبکه‌ 155
فصل پنجم 162
نتیجه گیری و پیشنهادها 162
نتیجه گیری 163
پیشنهادات 168
 
فهرست اشکال 
شکل (2-1) : ساختار نورون 77
شکل (2-2) : اولین مدل دقیق سلول عصبی 81
شکل (3-3) : معماری شبکه 91
شکل (3-4) : پرسپترون چند لایه 92
شکل (3-5) : نحوه تشکیل محدوده‌های فضا توسط تعداد مختلف لایه‌های پرسپترون 95
شکل (3-6) : شبکه‌ هاپفیلد 101
 
فهرست جداول 
جدول (3-1) : توابع محرک با علائم قرار دادی 87
جدول (4-1) : مقایسه نتایج میانگین خطا در مدل A 157
جدول (4-2) : نتایج اجرای آموزش مدل A 157
جدول (4-3) : مقایسه نتایج میانگین خطا  درمدل B 158
جدول (4-4) : نتایج اجرای آموزش مدل B 158
جدول (4-5) جدول مقایسه نتایج 159
جدول (4-6) نتایج اجرای مدلA 160
جدول (4-7) نتایج اجرای مدل B 160
پیوست : 
پیوست الف : جداول و نمودارهای مربوط به مدل A 170
پیوست ب :‌جداول و نمودارهای مربوط به مدل B 173
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

آنالیز، طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی

آنالیز، طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی

اهداف اساسی این پایان نامه آشنایی با آخرین تحقیقات صورت گرفته در زمینه سیستم های آموزش مجازی و نیز طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی کاربردی نمودن مطالعات انجام گرفته می باشند


مشخصات فایل
تعداد صفحات114
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمهندسی نرم افزار

توضیحات کامل

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار با عنوان آنالیز، طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی

نگارش:مهران ترحمی
 
چکیده
اهداف اساسی این پایان نامه آشنایی با آخرین تحقیقات صورت گرفته در زمینه سیستم های آموزش مجازی و نیز طراحی و پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی کاربردی نمودن مطالعات انجام گرفته می باشند. با بررسی استانداردهای آموزش مجازی مشخص گردید که مهمترین هدف آنها در ایجاد ویژگی تبادل آن است که ساختارهای داده ای و پروتکل های تبادل و گفتگوی استانداردی برای اشیاء آموزش الکترونیکی و نیز فرایندهای عملیاتی در سراسر سیستم فراهم آورند. از آنجاییکه معماری OKI با چارچوب لایه ای ارایه شده توسط استاندارد IMS سازگار می باشد ویژگیها قابلیتها مزایا و امکانات معماری OKI با هدف طراحی و پیاده سازی بستری برای یک سیستم آموزش مجازی دارای قابلیت های استفاده مجدد سرویس گرایی تبادل و یکپارچگی جهت دانشگاه ها و موسسات آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و براساس آن و تحلیلی که روی ویژگی ها و فعالیت های سیستم مدیریت آموزشی انجام شد طرحی برای سیستم مدیریت آموزشی دانگشاه مجازی ارایه گردید.
 
 اجزای اصلی این طرح را دو بخش سیستم خدمات آموزشی و سیستم مدیریت کاربران تشکیل می دهند. در این طرح فعالیت های مختلف سیستم کاربران دانشگاه مجازی مانند ورود به سیستم ثبت تراکنش ها مدیریت کاربران ایجاد امنیت کنترل حق دسترسی ها و گزارش گیری های مدیریتی در نظر گرفته شد و سپس سرویس های مناسبی از معماری OKI برای پوشش این فعالیت ها انتخاب گردید. با توجه به مشکلات روشهای کنترل دسترسی موجود در فرایند پیاده سازی مدل پیشنهادی تعیین سطوح دسترسی ارایه شده توسط معماری OKI را بهبود دادیم. از ویژگی های پیاده سازی صورت گرفته در نظر گرفتن ملاحظاتی مانند استفاده از ابزارهای متن باز عدم وابستگی نرم افزار به سکو یا شرکت های خاص نرم افزاری و سخت افزاری سازگاری با استانداردهای آموزش مجازی استفاده از ساختاری مبتنی بر سرویس و استفاده از روش برنامه نویسی و طراحی شیء گرا می باشد. 
 
 
 
کلمات کلیدی:

معماری OKI

دانشگاه مجازی

آموزش الکترونیکی

سیستم مدیریت کاربران

سیستم های آموزش مجازی

 
 
 
مقدمه
گسترش اینترنت و همگانی شدن آن فرصتی پدید آورده است که همگان بتوانند بصورت ارزان و بدون محدودیت زمانی و مکانی از این رسانه استفاده نمایند. یکی از موارد استفاده از اینترنت که در حال حاضر به سرعت در حال عمومیت یافتن است، آموزش مجازی است. با تغییر شرایط فرهنگی و اجتماعی و گسترش امکانات، بسیاری از افراد علاقه مند به استفاده از آموزش الکترونیکی و کلاسهای مجازی می باشند که علت آن نیز شرایط مناسب چنین کلاسهایی در مقابل کلاسهای سنتی است. 
 
 
 
 
فهرست مطالب
 
فصل اول: مقدمه 
1
1-1- مساله فرضیات و محدودیتها 1
1-2- هدف از اجرا 2
1-3- توجیـه ضرورت انجـام طرح 3
1-4- مراحل اجرای پایان نامه 3
1-5- روش پژوهی و تکنیک های اجرایی 4
 

فصل دوم: استانداردهای یادگیری و آموزش الکترونیکی

6
2-1- مروری بر استانداردها 11
   2-1-1- دسته¬بندی استانداردها 12
2-2- مروری بر استانداردهای آموزش الکترونیکی SCORM و IMS 14
   2-2-1- استاندارد SCORM 14
       2-2-1-1- تشریح SCORM 14
       2-2-1-2- اهداف SCORM 15
       2-2-1-3- بررسی وضعیت مستندات SCORM 1.3 16
   2-2-2- استاندارد آموزش مجازی IMS 18
       2-2-2-1- نگاهی به وضعیت مشخصه¬های نهایی شده استاندارد IMS 19
       2-2-2-2- نگاهی به وضعیت مشخصه¬های در دست توسعه استاندارد IMS 19
2-3- تحلیل استانداردها و نتیجه گیری 20
 

فصل سوم: بررسی سیستم ها و معماری های آموزش مجازی سازگار با استاندارد IMS 21

3-1- نمایش منطقی سیستم های آموزش مجازی از دیدگاه IMS 23
3-2- نمایش فیزیکی سیستمهای آموزش مجازی از دیدگاه IMS
24
3-3- اهداف IMS از ارائه توصیفات 25
3-4- چارچوب و معماری چیستند؟ 26
3-5- چارچوب لایه ای IMS برای سیستم های آموزش مجازی 29
3-6- OKI، معماری سازگار با استاندارد آموزش مجازی IMS 31

   3-6-1 معرفی OKI 33

   3-6-2- قابلیت های معماری OKI 36
       3-6-2-1- سازمان دهی برنامه های کاربردی و پیاده سازی ها 39
       3-6-2-2- انتقال با پشتوانه 41
       3-6-2-3- پیاده سازی سرویس به تنهایی 42
       3-6-2-4- گسترش معماری 43
       3-6-2-5- تست کردن 45
       3-6-2-6- اشکال زدایی 45
       3-6-2-7- کارآیی و مقیاس پذیری 46
       3-6-2-8- پیکر بندی 46
       3-6-2-9- آموزش توسعه دهندگان نرم افزار 47
       3-6-2-10- مدیریت نسخه جدید در  هنگام تغییرات  OSIDها 48
       3-6-2-11- ساختن در مقابل استفاده مجدد 51
   3-6-3- مزایای استفاده از معماری OKI از دیدگاههای مختلف 52
   3-6-4- ویژگیهای معماری OKI 53
 

فصل چهارم: آنالیز و طراحی سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی 55

4-1- بررسی تنوع کاربران، نقش های آنها و تعیین اجزا و وظایف سیستم مدیریت کاربران در دانشگاه مجازی 56
   4-1-1- نقش ها و حقوق دسترسی فردی و گروهی 58
   4-1-2- سفارشی کردن نقش محوری 59
   4-1-3- امنیت 59
4-2- بررسی سیستم های مدیریت کاربران در سیستم های مدیریت آموزشی   موجود 61
   4-2-1- سیستم KEWL 61
   4-2-2- سیستم Nexus 62
    4-2-3- تحلیل سیستم مدیریت کاربران در سیستم های مدیریت آموزشی 63
4-3- بررسی روش های کنترل دسترسی موجود به منابع سیستم مدیریت  آموزشی 65
   4-3-1- فعالیت های فعال و غیر فعال 65
   4-3-2- مدل های کنترل دسترسی موجود 65
   4-3-3- ارزیابی مدل های کنترل دسترسی موجود 66
4-4- طرح پیشنهادی برای سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی بر اساس   معماری استاندارد OKI 68
   4-4-1-  ساختار ارائه شده برای دانشگاه مجازی 68
   4-4-2-  اجزای پیشنهادی برای سیستم مدیریت آموزشی 69
        4-4-2-1- سیستم خدمات آموزشی 70
        4-4-2-2- سیستم مدیریت کاربران 70
   4-4-3- انطباق سیستم مدیریت کاربران دانشگاه مجازی با معماری استاندارد    OKI 71
       4-4-3-1- سرویس Shared 72
       4-4-3-2- سرویس Logging 74
       4-4-3-3- سرویس  Authentication 76
       4-4-3-4- سرویس  Authorization 76
   4-4-4- طرح پیشنهادی برای سیستم مدیریت آموزش دانشگاه مجازی 79
       4-4-4-1-  لایه واسط کاربر 79
       4-4-4-2- لایه پیکربندی 80
       4-4-4-3- سیستم خدمات آموزش 80
          4-4-4-4- سیستم مدیریت کاربران 80
          4-4-4-5- لایه اجزای زیرساختی 80
      4-4-5-  ارزیابی طرح پیشنهادی 81
 
فصل پنجم: پیاده سازی نسخه آزمایشی 82
5-1- فرضیات و اهداف پیاده سازی 83
   5-1-1- استفاده از ابزار های متن باز 83
   5-1-2- عدم وابستگی نرم افزار به سکو یا شرکت های خاص نرم افزاری و   سخت افزاری 84
    5-1-3- سازگاری با استانداردهای آموزش مجازی 84
   5-1-4- استفاده از ساختاری مبتنی بر سرویس 84
   5-1-5- استفاده از روش برنامه نویسی و طراحی شیء گرا 85
5-2- فازهای پیاده سازی 85
   5-2-1- فاز 1: پیاده سازی سیستم خدمات آموزشی 85
   5-2-2- فاز 2: پیاده سازی سیستم مدیریت کاربران 86
       5-2-2-1- تشریح سرویس های پیاده سازی شده در فاز2 87
           5-2-2-1-1- مدل Authorization بهبود یافته 91
       5-2-2-2- ساختار لایه ای فرآیند شناسایی کاربران و کنترل دسترسی آنها 92
   5-2-3- فاز 3: یکپارچه سازی سیستم های پیاده سازی شده در فاز های 1و2،    جهت پیاده سازی سیستم مدیریت آموزش دانشگاه مجازی 93
 
   5-2-4-  فاز 4: یکپارچه سازی سیستم مدیریت آموزشی پیاده سازی شده با سیستم های دیگر جهت تکمیل طرح دانشگاه مجازی 96
5-3- ارائه نمونه ای از فرآیند همکاری سرویس ها در سیستم مدیریت آموزشی   دانشگاه مجازی 97
   5-3-1- تشریح اهداف سطوح پیاده سازی 99
       5-3-1-1- محیط ارتباطی کاربر 99
       5-3-1-2- برنامه تحت وب 99
       5-3-1-3- سرویس پیکربندی 99
       5-3-1-4- سرویس های پیاده سازی شده 99
       5-3-1-5- واسط سرویس ها 99
       5-3-1-6- بستر شبکه 99
       5-3-1-7- بستر ذخیره داد ها و اطلاعات 99
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات
100
پیوست یک: مفاهیم و اصطلاحات مرتبط با آموزش مجازی از دیدگاه استانداردها
108
فهرست منابع 114
 
 
 
 
 
 
 
 

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه با استفاده از استاندارد PMBOK

طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه با استفاده از استاندارد PMBOK

هدف از انجام این پایان نامه طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه با استفاده از استاندارد PMBOK در واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی مسجد سلیمان می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات235
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت پروژه

طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه با استفاده از استاندارد PMBOK

(مطالعه موردی:پروژه احداث واحد بهره‌برداری و نمک‌زدایی مسجد سلیمان)
 
چکیده
هدف از انجام این پایان نامه طراحی و استقرار سیستم مدیریت پروژه با استفاده از استاندارد PMBOK می باشد.پس از بررسی و مطالعه فرآیند ها و حوزه های تعیین شده در این استاندارد، به مطالعه روش ها و فرآیندهای مدیریت پروژه در سازمان مورد مطالعه پرداخته شد.در قدم بعدی با طراحی چک لیست  ها ی ممیزی، ممیزی سازمان انجام گرفت تا فاصله بین  وضعیت موجود با وضعیت مطلوب  هماهنگ با استانداردPMBOK مشخص شده و نقاط ضعف و قدرت سازمان نیز مشخص گردد. پس از شناخت کافی نسبت به وضعیت  های موجود و مطلوب ، به طراحی سامانه ای جهت استقرار این استاندارد پرداخته شد. که نتایج حاصل از این طراحی به صورت نمودار های گردش کار، کاربرگ ها، روش های اجرایی و دستورالعمل ها حاصل شدند.
 
 
کلمات کلیدی:

مدیریت پروژه

استاندارد PMBOK

حوزه های مدیریت پروژه

پروژه احداث واحد بهره برداری و نمک زدایی مسجد سلیمان

 
 
 
اهداف پژوهش
 به دلیل سرعت بالای تغییرات و ماهیت خشن و نابود کننده آن  و تمایل بسیار زیاد سازمانها و شرکت ها برای حفظ ماهیت و موجودیت خود در عرصه رقابت ، سازمانها به سمت جدیدی از دیدگاه مدیریتی روی کرده اند و آن رویکردپروژه ای است . به دلیل نقش حیاتی پروژه ها در یک سازمان، روش مدیریت این پروژه های چندگانه در سازمان تعیین کننده موفقیت ویا عدم موفقیت مالی سازمان می باشد.اگر پروژه های سازمان به خوبی مدیریت شوند سازمان قادر خواهد بود به اهداف استراتژیک  خود برسد. در غیر اینصورت چنانچه  پروژه ها به نحو ضعیفی مدیریت شوند سازمان کم کم به سمت نابودی و زوال پیش خواهد رفت . سازمان هایی که توانسته اند از رویکرد مدیریت پروژه استفاده نمایند سود های هنگفتی را از دو منبع دوباره کاری های کمتر و در آمد های ناشی از محل تکمیل به موقع پروژه ها کسب کرد ه اند.
 
 در این بین یکی از روش های بسیار مفید و کارآمد برای دستیابی به اهداف فوق استفاده از استاندارد بین المللی PMBOK  در مدیریت پروژه ها میباشد. که  ما نیز جهت  رسیدن به  اهدف ذکر شده  و اهداف بیشتری چون:
 
1-جلوگیری از افزایش هزینه هایی  که معمولا به دلیل تاخیر در اتمام به موقع پروژه و به دلیل ارزش زمانی پول و افزایش نرخ تورم قدرت خرید بودجه  را از بین می برد. 
2-جلوگیری از معطل ماندن منابع (شامل نیروی انسانی و تجهیزات) و به کارگیری آنها در پروژه های دیگر
3-جلوگیری از دیر رسیدن  به زمان سوددهی یا بهره برداری که این امر باعث کاهش یا ازبین بردن هزینه سود از دست رفته می شود.
4-کاهش هزینه هایی چون اجاره محل ، بیمه و انرژی و غیره که با طولانی شدن زمان  افزایش می یابد.
5-اقدام نسبت به ایجاد تغییراتی جهت تصحیح و بهسازی سیاستها ، روشها و برنامه ها با تجزیه و تحلیل اطلاعات بازتابی ، کنترل منابع ، پیشرفت کارها و نحوه کاربرد امکانات 
از این شیوه ها استفاده کرده ایم.
 
 
 
فهرست مطالب
 
چکیده
فصل  اول:بیان مساله        
مقدمه
اهداف پژوهش
اهمیت و ضرورت موضوع
سوال های پژوهش
فرضیه های پژوهش
 
فصل دوم:پیشینه ادبیاتی پژوهش
تاریخچه مدیریت پروژه
مقدمه
پروژه
منشورپروژه
شرح قدم به قدم جزییات پیشرونده یک طرح
توصیف محصول
مدیریت پروژه
رابطه با دیگر جنبه های مدیریت پروژه
برنامه
زیر پروژه
مدیریت سرمایه
بیانیه محدوده
ساختار شکست کار
WBSپیمانی
ساختار شکست سازمانی
ساختار شکست منابع
ساختار شکست پروژه
زمینه مدیریت پروژه
فاز پروژه
اقلام قابل عرضه پروژه
فهرست مطالب
چرخه حیات پروژه
سهامداران
تاثیرات سازمانی
سیستم سازمانی
سبک ها و فرهنگ های سازمانی
ساختار سازمانی
مهارت های کلیدی مدیریت عمومی
تاثیرات  محیطی، اقتصادی و اجتماعی
فرایند های مدیریت پروژه
گرو ه های فرآیندی
کنش های فرآیندی
بازنمایی فرایندهای مدیریت پروژه
حوزه های مدیریت پروژه
مدیریت یکپارچگی پروژه
مدیریت محدوه پروژه
مدیریت زمان پروژه
مدیریت هزینه پروژه
مدیریت کیفیت پروژه
مدیریت منابع انسانی پروژه
مدیریت ارتباطات پروژه
مدیریت ریسک پروزه
مدیریت تدارکات پروژه
 
فصل سوم:طرح پژوهش مطالعه موردی
معرفی پروژه و سازمان
ساختار شکست کار پروژه
چارت سازمانی مشارکت
برنامه زمان بندی پروژه
گزارش کارایی (ماهانه) پروژه
جداول مقایسه ای پروژه
لیست فعالیت های  انجام شده درماه گزارش
لیست نیروی انسانی فعال  در سایت
لیست ماشین آلات سایت
نمودارهای میله ای
 
فصل چهارم:روش انجام کارنتایج تحقیق
روش انجام کار
مقدمه
طراحی حوزه ها و فرآیندهای دارای اولویت
مرحله شناخت و جمع آوری اطلاعات
ماتریس ارتباطی نوع اول
ماتریس ارتباطی نوع دوم
مزایا و معایب ماتریس ارتباطی نوع اول
مزایا و معایب ماتریس ارتباطی نوع دوم
چگونگی طراحی چک لیست های ممیزی
مرحله اجرای ممیزی
مستند سازی چک لیست ها
جمع آوری و تحلیل اطلاعات برای طراحی
طراحی سامانه مدیریت پروژه
روش های اجرایی
نمودار های گرد ش کار
کاربرگ ها
دستورالعمل ها
مرحله بررسی و کنترل طراحی
بررسی و کنترل یافته‌های مرحله شناخت
بررسی و کنترل نتایج کار برگ‌های جمع‌آوری اطلاعات
ساده‌سازی و بهینه‌سازی طراحی
نتایج طراحی و اصلاح سامانه مدیریت پروژه
نتایج حاصله
کلیات سامانه
نتایج طراحی حوزه ها
مدیریت یکپارچگی
کاربرگ های مرتبط
 
فصل پنجم:بحث ونتیجه گیری
مقدمه
نتایج حاصل شده
مزایای استقرار سامانه
موضوعات پیشنهادی برای ادامه تحقیق
منابع

توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

دانلود طراحی واحد یادگیری/ درس دوم ریاضی هفتم متوسطه اول


دسته بندی سایر گروه های علوم پایه
فرمت فایل doc
حجم فایل 48 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 9

دانلود طراحی واحد یادگیری 

مقدمه

در این درس آنان مسئله را می سازند و چگونگی فهمیدن مسئله را می آموزند. با انجام فعالیت و گفت و گو می توانند آموخته های خود را به کار ببرند و درباره حل کردن مسئله گفت و گو می کنند. برای درک بهتر مسئله باید چه کار کرد اطلاعات جمع آوری می کنند و همچنین آنان با فهمیدن مسئله و انتخاب راهبرد مناسب برای حل مسئله و حل کردن مسئله و بازگشت به عقب آشنا می شوند. همچنین در این درس دانش آموزان مهارت‌هایی مانند رسم شکل و الگویابی و حدس وازمایش را تمرین می کنند.

۱-بررسی و تشخیص نیازها

از آنجا که حل کردن هر مسئله ۴مرحله دارد:  مرحله اول فهمیدن مسئله، مرحله دوم انتخاب راهبردمناسب،مرحله سوم حل مسئله، مرحله چهارم بازگشت به عقب.

دانش آموزان در تمام کتاب باید وقتی با مسئله روبرو می شوند این چهار مرحله را در ذهن خود مرور کنند تا کم کم در حل کردن مسئله فکر خود را سازماندهی کنند. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع با مشورت و با هم گروهی بر آن شدیم تا درس راهبرد حل مسئله را به عنوان موضوع انتخاب کنیم. در این درس دانش آموزان با اجزایی که باعث ساده تر شدن حل مسئله می شود آشنا می شوند و همچنین با نحوه انتخاب راهبرد مناسب که برای حل مسئله ممکن است مفید باشد آشنا می شوند. بنابراین دانش آموزان با یادگیری موضوعات حل مسئله مانند رسم شکل و الگویابی وحدس و آزمایش و الگوسازی و حل مسئله ساده تر و حتی استفاده از ماشین حساب و رایانه به روشی درست بر می آیند تا راهبرد حل مسئله را بهتر یاد بگیرند.

بنابراین دانش آموزان را باید آگاه کنیم که  ازماشین حساب  که یکی از وسایل اساسی دانش آموزان است درست استفاده کنند. همچنین در این درس امکان پرداختن به فهمیدن مسئله برای دانش آموزان فراهم است. بنابراین دانش آموزان  را برای درک  بهتر مسئله که آن را خوب بخوانند و با انجام کارهای زیر آگاه کنیم تا دانش آموزان در نگرشی مثبت و ساده تر شدن حل مسئله  و پاسخ درست به آنها تشویق شوند.

• مسئله را به زبان و کلمات خود بیان کنید.

• خواسته های مسئله را معلوم کنید.

• مسئله را خلاصه کنید.

• شرط های خاص مسئله را جداکنید.

• داده‌ها و اطلاعات مسئله را مشخص کنید.

• مسئله را به صورت یک نمایش ساده اجرا کنید.

 

 

 فایل ورد (قابل ویرایش)
بعد از پرداخت لینک دانلود نمایش داده میشود

 فایل ورد (قابل ویرایش)بعد از پرداخت لینک دانلود نمایش داده میشود

 

دانلود دانلود طراحی واحد یادگیری/ درس دوم ریاضی  هفتم متوسطه اول